Nu börjar semestern

…och trädgården slår ut i blom!

Årets första rosenskära – i en helt ny skepnad!

Prästkragen blommar och blommar

Blåklinten likaså – men inte bara i blått

Blomsterlinet klarade alla vårens frostnätter utan att blinka, och blommar nu med fler och fler blommor för varje dag. Kraftfullt och skirt på samma gång. En nästan overklig syn!

Krassen visar också upp helt nya sidor

Liljorna öppnar sig och lyser ikapp med solen!

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Om Ilse-Marie

Älskar att fota - djur, natur, fåglar och macro. Fler intressen är politik, konst, film, litteratur o poesi och långa promenader. Visa alla inlägg av Ilse-Marie

2 responses to “Nu börjar semestern

  • Peter Lindquist

    Hej!

    När jag ser bilderna i detta inlägget, känner jag igen många av blommorna från min egen trädgård. Jag har sommarstuga i Färjestaden på Öland och tar bilder flera gånger i veckan och lägger ut på min hemsida och min blogg.

    Jag har en hel rabatt med just Rosenskära. Den är riktigt vacker, men mina har inte riktigt börjat blomma på allvar ännu.

    Blåklint är alltid spännande att fotografera. Mycket beror på var kameran väljer att lägga sitt fokus 🙂

    Jag har ca 20 meter Backnejlika under min häck, den är riktigt vacker och blommar faktist länge. Doften är underbar.

    Liljor har jag i en hel rabatt vid staketet. Badgästerna brukar stanna upp och beundra och grannarna fotograferar!

    mvh
    Peter

    Gillad av 1 person

  • kokosfettet

    Hej! Vilken duktig blog! Jag kommer att besöka dig igen!

    Gilla

Lämna en kommentar