Sköna maj…

En av våra bästa vänner – humlan!
Flugsnapparen är tillbaka
En bofinkhane uppvaktar ivrigt sin utvalda
Svarthättan ser som vanligt lite missnöjd ut 😒
Vitsippor, Vitsippor, Vitsippor
Skönheten finns överallt

Poesi av Karin Boye … slutet på dikten Jag vill möta…..

”….Jag har sett de torra fröna
gro till slut.
Jag har sett det ljusa gröna
vecklas ut.

Mäktigt är det späda livet
mer än järn,
fram ur jordens hjärta drivet
utan värn.

Våren gryr i vinterns trakter,
där jag frös.
Jag vill möta livets makter
vapenlös.”

– Karin Boye

Vackra lysande vårfärger
Stenskvättorna har anlänt
Stjärtmesen samlar oförtrutet sitt bomaterial – det behövs 2-300 fjädrar till ett bo!
En vacker grönfink har hittat ett perfekt ”gömställe ” 💚
Skäggdoppingen håller ordning på sin omgivning!
Lövsångaren har också kommit och livnär sig bland annat på pollen
Våra hårt arbetande blåmesföräldrar som hittat ett bo i trädgården. Vi hoppas att allt går väl 💙💛

*

© Bilder och texter är mina om inget annat anges!
© Ilse-Marie Rautio

Om Ilse-Marie

Älskar att fota - djur, natur, fåglar och macro. Fler intressen är politik, konst, film, litteratur o poesi och långa promenader. Visa alla inlägg av Ilse-Marie

8 responses to “Sköna maj…

Lämna en kommentar