SPINDELVÄV OCH MORGONDIMMA / SPINDERWEBS AND MORNING MIST

JAG GER DIG ALLT

Dimman ligger ännu tät över fälten
där tusen diamanter vilar,
ett vitt täcke av rofyllda drömmar
mjukt vävda tillsammans.

Jag vaknar tidigt, för att vara där
innan solen går upp,
när himlen ännu är målad i rosa och guld,
för att visa oss skönheten
vilande i naturens tysta viskningar.

Jag vill låta mina sinnen flyga
högt över och iväg
från alla måsten och krav,
och andas i det glimrande ljuset
för att återigen förundras.
Och innan den magiska stunden
svävar bort, så lätt, lätt,
ger jag Dig allt – på detta sätt.

/Ilse-Marie/

In English….

I GIVE IT ALL TO YOU

The mist still lies dense upon the fields
where thousands of diamonds are resting,
a white blanket of peaceful dreams,
softly woven together.

I wake early, to be there,
just before the sun rise,
as the sky still is painted golden and rose,
to reveal the beauty
dormant in the silent whisper of nature.

I want to let my senses
fly high above, away,
from all demands and must be’s,
to repose in the glimmering light,
to be amazed once again.
And before the magic rolls away,
I give it all to You – this way.

*

Samtliga bilder och texter är mina!

Instagram @ilsemarie1

*


3 responses to “SPINDELVÄV OCH MORGONDIMMA / SPINDERWEBS AND MORNING MIST

Kommentera

