En bit av himlen/A piece of the sky

image

image

En bit av himlen
En solstråle
Frost som smälter
Diamanter, diamanter
En liten fågel som sjunger
Dina tårar
Smärtan i ditt leende
Nu
Bara nu

Translation……

A piece of the sky
A sunbeam
Frost melting
Diamonds, diamonds
A little bird singing
Your tears
The pain inside your smile
Now
Only now

/Ilse-Marie /

image

image

image

image

image

image

image

image

image

*
Mer bilder på Instagram @ilsemarie1
*


8 responses to “En bit av himlen/A piece of the sky

  • Jag

    Underbara bilder, Ilse-Marie! Tack för alla gillanden och för att du följer min blogg. Jag blev glad och häpen när jag såg att det var du som hade bloggen Ett hjärta rött. Där var jag ofta och läste när jag hade blivit sjukskriven 2007. Om jag kommenterade minns jag inte längre men din blogg gav mig mod och kraft. Jag hade ingen egen blogg på den tiden. Tack än en gång!

    Liked by 1 person

    • ilse-marie

      Tusen tack! Jo, jag minns dig nog – det var i alla fall någon som kallade sig jag som ofta gillade eller kommenterade det jag skrev. Den finns ju kvar – men sedan några år tillbaka vilar den. Däremot är Facebook sidan kvar och där lägger jag in lite länkar osv. Jag skulle helst vilja att min WordPress symbol (gillaknapp) länkades till min fotoblogg. … men vet inte hur?! Har inte varit så aktiv här på bloggen. … så jag har varit dålig på att följa länkar och titta på andras fotobloggar. Dina bilder och tankar var mycket vackra! 💙

      Gilla

      • Jag

        Jag är inte ute på Facebook, försöker undvika stress så gott det går. Det är väl din gravatar du menar, den som visas när du gillar och kommenterar hos folk. Den är nu kopplad till din förra blogg. Om du går in på Min webbplats – adminpanelen- användare -min profil så bör du kunna ändra vart gravataren är länkad. Riktigt hur minns jag inte, du får pröva dig fram.
        Tack, Ilse-Marie!

        Gilla

      • ilse-marie

        Det måste jag testa! Tack! Har försökt med allt! Kram och tack!

        Gilla

      • Jag

        Lycka till!
        Kram

        Liked by 1 person

  • cjherrick8

    You use the magic of your lens and the magic infused words to create great art. I feel the springtime in each image, each word.

    Liked by 1 person

  • Minton

    Vilka fantastiska bilder och ord.

    Liked by 1 person

Kommentera

