Efter vinterns sorkfest kommer våren!

En stor del av alla buskar, rosor och klematis blev svårt åtgågna under den hårda vintern. Sorkarna har festat runt och haft kalas. Men trots detta – nu kommer våren. Nu tittar knopparna fram – livet och grönskan återvänder…

Ibland kan några krokusar vara bland det vackraste som finns!

Förra årets favorit klematis – Polish spirit – håller på att hämta sig från vinterns sorkmassaker!

En av de första perennerna ut på banan – den vackra lungörten!

Tulpanerna tittar upp – som pigga färgklickar i rabatten!

Vi värmer oss i kvällskylan med en liten valborgsmässobrasa…

Nu är sommaren på väg!

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


One response to “Efter vinterns sorkfest kommer våren!

  • litentanta

    Härliga bilder! Jag har ”röjt” i min lilla rabatt idag, visst fanns det nåt grönt spret här och var men mest påminner den om något som katten släpat in… (eller som faktiskt läget är, nåt som katterna släppt ”nåt” i haha!)

    Det kommer nog en dag när jag också vet vad som växer hemma hos mig, tills dess drar jag lite på måfå, sånt som ser dött ut och släpper från marken är inte perennt..(hoppas jag)

    Vårkram till dig och härligt att se att du tuffar på bloggmässigt, Röda hjärtan tystnar aldrig, eller hur? Vi tar bara en paus nu och då för att hitta igen tråden🙂

    Gilla

Kommentera

